23 Ağustos 2014 Cumartesi

‘Engelsiz Mısralar’ Hakkında

‘Engelsiz Mısralar’ Hakkında

Merhaba dostlar. Temmuz ayı içerisinde bir kitap posta ile tarafıma gönderildi. Şair dostum Mustafa Ayvalı Beye bu nazik davranışı için teşekkür ederim. Küçük çabaların içindeki ayrıntılar her zaman beni heyecanlandırmıştır. Amacına ulaşmış bir emeğin küçüğü büyüğü olmaz aslında. Şair ve yazarlar bu duyguyu çok iyi bilirler. Bir yazım bir şiirim yayınlandı mı kitaplaştırıldı mı ne kadar mutlu oluyorum anlatamam. Küçük ama manalı mutluluklar bizimkisi.

Olmayabilir ya/ kiminin kolu/ kiminin bacağı/ kiminin de gözü/ atıyor ya/ o sevgi, umut ve/ yaşam dolu yüreği/ Ali Haydar Koyun Bey’in mısralarıyla yazıma başlamak istiyorum.

Sosyal duyarlılıklarla yapılan her çalışma küçük de olsa büyük de olsa önemsemek lazım. Çevre İnsan ve hayvanlar için gerçekleştirilen duyarlılıkların hepsinin çok önemli olduğunu düşünüyorum. Herkes kapısının önünü temizlerse şehir temiz olur, ülke temiz olur, dünya temiz olur. Bu bağlamda önem sırasına göre olan doğru geçişleri değerli buluyorum.

‘Engelsiz Mısralar’ çok anlamlı ve güzel bir kitap ismi olmuş. Temmuz 2014 yılında yayınlanan kitap seksen altı sayfa. Gerek kapağındaki ana renk beyaz. Gerek içerik gerekse estetik bakımından hoş bir birleşimle okurlarla buluşmuş bir eser. 

Gün kızıllığında kırık avize/ gibi, loş ışıklar saçtı denize/ bir sukut-i hayal bıraktı bize/ ah, savrulup gitti o incecik dal/ mısralarıyla Ali Rıza Atasoy Bey ‘Bir Çizgi Bir Ayak İzi’ şiiriyle büyük bir yaşanmışlığı nakşetmiş mısralara.

Şiirlerin içerisinde ortak şiir olarak nitelendirebileceğimiz atışmalarda mevcut. Örnek verecek olursam;

İnsanoğlu garip kul, neler gelir başına/ kim erişmiş acaba fani dünya yaşına/ hayat bir masal olsa binsek Anka kuşuna/ her yürek yangınında kaynar özüm, nar olur/ mısralarıyla Osman Öcal Bey dünyanın geçiciliğine vurgu yaparak şair duyarlılığıyla olması gerekeni bizlere sunmaktadır.

Ayten Soğancı Bozkır Hanımefendi, ‘Engelliye iş verelim’ diyerek önemli bir soruna parmak basıp, çözümü de aynı cümle içine yerleştirmiştir.

Ekrem Altıntaş Bey ise ‘ayaklarım’ şiirinde;
Bir zamanlar koşardınız/ ara sıra coşardınız/ neden beni boşadınız/ benim canım ayaklarım/ diyerek manidar bir seslenişte bulunmuş.

Hele hele ayırabiliyorsa gırtlağınız/ içtiğiniz suyla, nefesi/ şükredecek çok şey var/ bir yudum su bile boğabilir insanı/ mısralarıyla bütün insanların engelli adayı olduğunu, hayatın pamuk ipliğine bağlı olduğunu güzel bir dille betimlemiştir Metin Soydeveli ‘şükredecek çok şey var’ isimli şiirinde. 

Kitabı hazırlayanlardan Mustafa Ayvalı Bey;

şimdi gülmek/ yeniden dirilmek vaktidir/ artık şafak söksün/ bedenimde kol/ olma elim ayağım, olma gözlerim/ gir gönlüme günüm ol/ yarınlarda yarenim/ mısralarıyla umudu aşılamış.
‘çok yaşa’ ve ‘varla yok’ isimli iki şiirimle kitapta bende yerimi aldım. Kitapta çok güzel şiirler ve mısralar var. Az sayıda da olsa güzel mısraları sizlerle paylaşmış oldum. Bu güzel çalışmada emeği geçen şair arkadaşlarımın adlarını buradan zikretmek istiyorum.

Ahmet Tüfekçi / A.Haydar Koyun / A.Rıza Atasoy / Ayten Soğancı Bozkır / Bestami Yazgan / Durmuş Kaya /  E.Ahmet Ceylan /  Ekrem Altıntaş / Erhan Gül /  Erol Gökçe / Esat Anık /  Fesih Aktaş / Fikret Gölçe / Fikret Kuşçıoğlu /  Fikri Pınarlı / Halil Hırçın /  Hasan Buldu / Hasan Özdemir / İbrahim Coşar / İbrahim Şaşma /İsmail Can Karakuş /  İsmail İlmaz / İlknur Han / Kural Kömek  /Mehmet Sarı / Metin Soydeveli / Murat Kul / Mustafa Aydoğan / Mustafa Ayvalı / Müslüm Söyler / Osman Öcal / Ozan Fedai Koç / Ozan İlo (İlhami Erdoğan)- Zübeyde Gökbulut/ Ömriye Karataş / Salim Gülbahçe /  Serpil Kaya / Sevil Piriyeva / Sevim Yakıcı / Seyfeddin Karahocagil / Sezer Çalışkanoğ / Şükrü Öksüz / Ünal Kar / Yavuz Doğan /Yavuz Çetin

Amasya Sanatçılar Derneği Yönetim Kurulu, İLESAM İl Denetim Komisyon ve TDED üyesi Şair Mustafa Ayvalı, İLESAM üyesi Şair Fesih Aktaş ve Sevgican Anadolu Özürlüler Derneği Genel Başkanı Şair İsmail İlmaz tarafından hazırlanan şiir antolojisi Amasyalı işadamı Megasan Elektronik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Ali Cesur tarafından finanse edilerek okurların beğenisine sunulmuştur.

“Engelsiz Mısralar” isimli şiir antolojisi Sevgican Anadolu Özürlüler Derneği adına hazırlanmıştır.

Emeği geçenleri duyarlılıklarından dolayı kutlarım. Okurunun bol olması temennisiyle sağlık, huzur dilerim.

İlkay Coşkun
İrade Gazetesi / 13.08.2014 / Yazı No:7
ilkcoskun@hotmail.com





alan ve yurt genelinde katılan değerli şairlerin şiirlerden oluşan” Engelsiz Mısralar” isimli şiir antolojisi Çasebe Ofset Matbaacılık Yayıncılık tarafından Temmuz- 2014 ayında çıkarılarak piyasaya sürülmüştür.

Amasya Sanatçılar Derneği Yönetim Kurulu, İLESAM İl Denetim Komisyon ve TDED üyesi Şair Mustafa Ayvalı, İLESAM üyesi Şair Fesih Aktaş ve Sevgican Anadolu Özürlüler Derneği Genel Başkanı Şair İsmail İlmaz tarafından hazırlanan şiir antolojisi Amasyalı işadamı Megasan Elektronik A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Ali Cesur tarafından finanse edilerek okurların beğenisine sunulmuş


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder