20 Haziran 2015 Cumartesi

Şiir Yolculuğu

Şiir Yolculuğu

2014 yılı sonbaharında biraz tedirgin daha çok heyecanlı başladığım ‘İlkay Coşkun’la şiir yolculuğu’ programımda kıymetli konuklarımla ve sevgili siz şiir dostlarımla bir araya geldim.

Bir sezon boyunca yaklaşık otuz hafta evlerinize konuk oldum. Bazı hafta bir, bazı hafta iki bazı haftalarda üçer konuk birden misafir ettim. Seçkin elli konuğumu sizlerle buluşturdum. Bu konuklarım arasında kimler yoktu ki. Şair, ozan ve yazar dostlar, şiir yorumcuları, halk müziği sanatçıları, akademisyenler, öğretmenler, dernek başkanları, dergi editörleri, şiir ve edebiyatsever dostlar belli başlı sıralayabildiklerim.

Özellikle genç kuşak temsilcilerini misafir ederek, gençleri öncelemeye çalıştım. On dokuz yaşında da misafirim oldu, yetmiş yaşında da.

Ne kadarda olsa, 'şiirle şairin buluşma mekanı İlkay Coşkun'la Şiir yolculuğu' Fragman metnini kullansam da, kapım bütün edebiyat ve şiir severlere, kültür adamlarına açıktı.

Bir sezon boyunca, programın açılışında sizler için seçtiğim şiir tanımlamalarını, şiire bakış açılarını dillendirdim. Filozoflardan tutun da dilbilimcilere, şairlere kadar en nadide örnekleri sundum sizlere.

Yandaş ve muhalif olmadan sadece kültür yayıncılığı ve dini yayınlar yapan Radyo Hilal, 89.5 frekansıyla Sivas ilçe ve köylerinde ayrıca internet üzerinden Türkiye ve dünyaya yayınlarını ulaştırmaktadır. Ev sıcaklığında, ayakkabılar ile girilmeyen, halıların serili olduğu mekanlar, namaz kılınan mekanlar huzur verir insana. İşte böyle bir yer Radyo Hilal.

Televizyon ile radyo sık sık karşılaştırılır ya hani. Radyonun sıcaklığını, samimi ortamını, rahatlığını televizyona değişmem açıkçası. Zaman zaman yerel televizyonlara konuk olarak katıldığımda oluyor ama radyonun yeri apayrı yüreğimde benim.

Çay bahane maksat muhabbet sözüne bir nazire bizimkisi. Radyoculuktan, sunuculuktan çok sohbet ve muhabbet bizimkisi. Sevgili dostlarla dost meclisinde karşılıklı söyleşi yapmak. Bu sohbetler esnasında konuklarımın bir çok yönlerini görme imkanım oldu diyebilirim.

Bazı konuklarımın zaman zaman çekinceleri oldu ama tamamı memnun ayrıldılar program sonunda. Her perşembe 21-23 saatleri arasında, iki saatlik süre boyunca sizlerle birlikte oldum. Yarımşar saat aralıklarla dört bölüm halinde sundum programı. Programın içerisinde yeni sayıları çıkan dergilerden konuştuk. Özellikle şehrimizdeki kültürel etkinliklerden bahsettik. Çanakkale zaferi yıldönümü gibi özel günler için özel programlar hazırladık.

Ayda bir şair ve yazarlardan oluşturduğumuz ajandamızdan notlar paylaştım.

Benim ve Radyo Hilal yetkilileri için bütün konuklar ve dinleyiciler kıymetledir ve özeldir. Program bitiminde canlı program kaydının bana ve konuklarıma verilmesi ayrı bir güzellik oluşturdu.

Teknik masada görev yapan Ahmet, Zafer ve Beytullah kardeşlerimin büyük emekleri oldu programıma. Bu anlamda kendilerine çok teşekkür ediyorum. İlgi, çay servisi ve ikramlardan konuklarımın memnun kaldıklarını söyleyebilirim.

Radyo programıma hazırlıksız gitmek olmazdı. Bütün programlarım için ön hazırlık yaptım.
O haftanın konuğu belli olduktan sonra, konuklarımla ilgili bilgileri toparladım. Her konuğuma ilgisi çerçevesinde en az 25-30 soru hazırladım. Gündelik, rast gele mevzuları konuşmak olmazdı. Konuklarımın edebi kişilikleri ve fikirleri benim için çok önemliydi.

Haftalık programlar sonlandıktan sonra iş bitmedi tabi ki. Radyo programım için özel olarak kurduğum http://radyoprogrami.blogspot.com.tr/ isimli blog sitesine iki saatlik program kaydını,  programda çekilen konuklarımın resimlerini, konuk davetiyelerimi ve ilgili bütün bilgileri blog sitesinde arşivlemiş oldum.

İzninizle programa katılan konuklarımın isimlerini zikretmek istiyorum.

Akademisyen yazar Hasan Coşkun, eğitimci şair Yusuf Bal, şair Bilal Karaman, şair Cengizhan Konuş, şair Mızrap Güleç, öykü yazarı Mücahit Sarı, şair Refik Kutlu, yazar Neslihan Ermahiş, şair Eyüp Aktuğ, şair Halil İbrahim Koç, eğitimci yazar Hanife D. Özel, eğitimci şair Vildan Poyraz Coşkun, şair Nevin Kılıç, eğitimci şair Sinan Ceran, Sişad başkanı şair Bekir Alim, şair Mustafa Altınay, şiir yorumcusu Faruk Bilge, eğitimci yazar Süleyman Ceran, şair Tevhidi (Kenan Bilgaç), şair Eren Yıldız, aşık Furkani (Turan Yıldırım), aşık Enver (Enver Artuç), şiir yorumcusu Buket Doğan, şair Nimet Çelik, şiir yorumcusu radyocu Sefa Aksoy, şair Ahmet Köse, şair Fikri Pınarlı, şiir yorumcusu Samet Boga, eğitimci Ömer Çıtır, ozan Efsani (Mustafa Tombul), şair Hanifi Hatip, şair Metin Dalkürek, aşık Eseri (Ahmet Duran Bülbül), aşık Seçkini (Hasan Basri Güngör), aşık Rahi (Nazif Yıldırım), şair Şükrü Toprak, şair Zekeriya Duman, eğitimci şair Sebahattin Erbıyık, eğitimci şair Kul Mehmet (Mehmet Anulur), şair Bahri Kara, THM sanatçısı Halil İbrahim Dumlu, THM sanatçısı Tamer Günaydınoğlu isimlerini sizlere zikredebilirim.

Bize bu fırsatı veren Radyo Hilal yetkililerine, Sorumlu Müdür İrfan Bey'e, Anadolu Gençlik Derneği Başkanı Bülent Hocama, yayın yönetmeni Muhammed Bey'e, isimlerini zikrettiğim teknik masada görev yapan dostlarıma, davetime icabet eden misafirlerime ve özelde Radyo Hilal dinleyicilerime ve genelde bütün Hilal Efem müdavimlerine ayrı ayrı teşekkür ederim.

Allah, ömür ve sağlık verirse 2015-2016 yılı yeni yayın döneminde yeni Radyo Hilal program formatımla evlerinize konuk olmak istiyorum.

Sağlıklı, huzurlu, mutlu bir yaz dönemi dilerim.


İlkay Coşkun
İrade Gazetesi, 24 Haziran 2015-Yazı No: 52
İrade Gazetesi-Şiir Yolculuğu-İlkay Coşkun
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder